Frosten har gjort sitt.

Nu har tomatplantorna slokat, jag hann några dagar innan plocka in allt, både halvmogna och gröna togs in och får ligga för eftermognad i köket.
Det går alldeles utmärkt, jag kan nu gå och mumsa småtomater lite då och då från mogningslådorna. Djungelgurka och Västeråsgurkan blev miss i år, djungelgurkan blev stor, täcker stora delar av vardagsrumsfönstret som solskärm men västeråsgurkan fick jag två st. Nå, bättre lycka nästa år, ska nog byta ut jorden till dess. Förra året blev det mycket gurka på ny jord och lite dynga under. det bladgröna Amarant mm tog sig bra på eftersommaren, hann inte äta efter tillväxt. Det finns ännu några blad kvar.
Funderar på Pak-Choi till nästa år. Gräslöken som jag tagit in räcker nog hela vintern, både kinesisk gräslök och vanlig gräslök. Dillen blev även det ett sorgebarn, kom upp bra men slokade sedan. Jag har i år köpt stora knippen dill och persilja som hackats ner och fryst in så även det behovet är täckt för vintern.